כולנו מסכימים כי אחד הכלים השיווקיים החזקים כיום הן תערוכות וכנסים המאפשרים למציג להגיע לקהל רחב, לעיתים אף מפולח וממוקד שייתכן ולא היה מגיע אליו לולא היה מציג בתערוכה זו או אחרת.
להתכונן ולהציג בתערוכה זה אינו עסק של מה בכך. בין ההחלטה באיזו תערוכה להשתתף ועד תפעול הביתן שלכם בתערוכה עצמה, ישנם שלבים רבים וחשובים.
לאחר שהחלטתם להשתתף בתערוכה מסויימת, עליכם לקבל כמה שיותר מידע ממארגני התערוכה. חשוב לדעת (מעבר לדברים ברורים כגון תאריך ושעות פתיחה) מי הם המציגים האחרים, מה שטח התצוגה הרצוי והמסופק לכם, מיקום שטח התצוגה במתחם התערוכה, תנאי השטח כמו דרכי גישה, חשמל, אחסון ועוד.
לאחר מכן, עליכם להתפנות לביתן התערוכה עצמו. בעולמנו כיום, הפתרונות הם רבים ונותנים מענה מושלם לכל צורך ורצון של המציג, זאת תודות למתקני תצוגה מודולריים.
מתקני תצוגה מודולרים כגון קירות תצוגה (פופ אפ) או טראס למינהם מאפשרים למציג להקים ביתן שיענה על כל הצרכים והרצונות השיווקיים, העיצוביים והתדמיתיים של המציג.
ככל שתשקיעו יותר בביתן/שטח התצוגה שלכם בתערוכה, כך תזכו ליותר מבקרים. יותר מבקרים = יותר לידים פוטנציאליים.
פתרונות מתקני התצוגה הקיימים היום בשוק מאפשרים למעצב הביתן / המציג, באמצעות חברות שונות שמספקות היום שירותים אלו, לקבל שטח תצוגה הבנוי על פי רצונות המציג, כולל עיצוב גרפי המותאם לצרכי התערוכה עצמה ומטרות העסק המציג, תאורה במיקומים ובסוגים מדוייקים מאוד להדגשת התחושה, משרד בשטח התערוכה, מקומות אחסון, פינות ישיבה, דלפקי תצוגה, עמדות דיילת ועוד ועוד.
מספר דגשים לעיצוב הביתן:
- הביתן צריך להציג את המיתוג בצורה אטרקטיבית.
- שימוש במשפטים קצרים ו/או נקודות שיבהירו את המסרים השיווקיים.
- התאמת שפת העיצוב לקהל היעד ושימוש באותה שפת עיצוב בכל הביתן (עלונים, מצגות, עיצוב קירות, מתנות לחלוקה ועוד).
- שימוש בצבעוניות ואלמנטים מושכי עין שאינם "מרגיזים".
- הקימו ביתן גבוה ככל האפשר (ליצירת בולטות וניראות מרחוק).
- שימוש באלמנטים חדשניים כגון פלזמות, מסכי הקרנה, עמדות משחק וכדומה.
כיום, מעבר לתצוגה הרגילה של מרכולתו של המציג, משתדלים משתתפי התערוכות להביא ערך מוסף למבקרי התערוכה. אם על ידי הגשת כיבוד, HAPPY HOUR ובה מופע כלשהוא או קרנבל שלם סביב שטח התצוגה אשר לא נותן למבקרים להתעלם ממנו. לעיתים, אותן אטרקציות אינן חייבות בהכרח לתקשר ישירות עם מוצרי ושירותי המציג. לפעמים הן שם רק לרווחת המבקר בתערוכה. עמדות מולטימדיה שונות הכוללות סימולטורים ועמדות משחקי קונסולה למינהם, שולחנות משחק שונים וגם סתם פינת ישיבה למנוחה, יכולים לעשות את ההבדל בין ביתן/שטח תצוגה שעמוס כל הזמן במבקרים לבין שטח ריק.
ככל שמספר המבקרים בביתן גדול יותר, כך ימשוך הביתן מבקרים נוספים להגיע, העומס ייצור שיחה וימשוך קהל נוסף.
דבר נוסף וחשוב בעניין קירות תצוגה מודולריים ומתקני תצוגה לתערוכות הוא המחיר. אין ספק כי עלות ביתן אשר נבנה מקירות קיימים מודולריים, עלותו פחותה בהרבה מביתן תצוגה ייעודי שנבנה במיוחד (בדר"כ בנגרות) והאפשרויות בו הן כמעט אינסופיות, מה גם שהוא ניתן לשימוש חוזר ושוב ושוב. רק להדיס עיצוב חדש ולהדפיסו על קירות המבנה.
ישנן מספר חברות היום בשוק, שיכולות לספק למציגים פתרונות מא'-ת' החל מעיצוב ראשוני ועד הקמת ביתן התצוגה בשטח, חלקן אף יעמידו לרשותכם (בתוספת תשלום), איש תפעול על פי צרכי הביתן (עמדת מוסיקה, וידאו, משחקים וכד').
כיום קיימות חברות המהוות one stop shop שם תוכלו לקבל הצעה לביתן מודולרי, כולל עיצוב, דפוס, הדבקה, הקמת הביתן בשטח על פי קריטריונים שנקבעו מראש ואף תפעול המערכות במידת הצורך. בנוסף, תוכלו לשכור מוצרים משלימים כגון: רול-אפ, שלטים, מתקני תצוגה שונים, באנרים, מערכות שמע ווידאו, מקרנים, מתקני שתייה ומזון ומגוון אטרקציות לביתן שלכם כך שתוכלו לתת הצגה שמושכת תשומת לב.
רונן מור ניהול וכתיבת תוכן לאתרים http://expo.rentcenter.co.il/
>